Pages

Hi pembaca semua!!!

Terima kasih kerana datang melawat, membaca karya-karya dalam blog ini dan terima kasih juga kepada semua yang menyokong Yuri. Yuri rasa happy sangat dengan kehadiran korang dalam hidup mahupun alam maya Yuri ni.

Segala komen dan sokongan sentiasa dan akan terus membakar semangat Yuri untuk terus berkarya menggunakan nama pena ayu munawer.

Semua karya di dalam blog ini adalah ilusi, imaginasi serta daripada pengalaman hidup. Dan yang paling penting, semua karya di sini adalah hasil karya Yuri. Mohon supaya tiada copycat dekat sini... tqvm

Harap korang terus menyokong dan beri komen mahupun kritikan untuk Yuri memperbaiki sebarang kekurangan.

P/S: Untuk makluman, karya "Dia Si Jantung Hati" akan dihentikan penerbitannya di sini atas sebab rombakan besar-besaran plot cerita. Justeru itu, judulnya juga bakal berubah. Maaf atas sebarang kesulitan. Harap korang setia menunggu dan menyokong hasil rombakannya nanti okey ^^,
"Aku tak suka kau la" kini diterbitkan di penulisan2u dengan tajuk "JIWA KACAU"..saja nk tukar tajuk. Sebb yuri rasa cam lg sesuai je tajuk ni..lebih pendek n ringkas hehe ada ka yuri edit2 skit. Harap u all x kesah nk singgah baca :-)
Sudi-sudilah berkunjung ke official blogshop yuri di http://decodanmakan.blogspot.com yer. Walaupun rupanya masih macam blog biasa, yuri pun masih belajar lagi macam mana nak upgradekannya. Macam-macam ada. Nak tau apa yang ada, kenalah singgah.

Terima kasih (^^,)v

Friday, June 22, 2012

Flowers 2

Hari ni nak cerita pasal bunga yang biasa jumpa dan dijadikan bunga hiasan

Yo! Bunga kebangsaan! Memang banyak dijadikan perhiasan dekat taman-taman, sekolah, etc. Memang senang nak jumpa la

 Oh, yang ni bukan bunga hiasan tapi bunga liar. Bunga semalu ni tumbuh meliar dekat pokok bunga lain. Tinggi pokok yang ni dah sama tinggi dengan anak buah saya keke

 Ha, yang ni my favorite! Suka sangat sebab rupa dia yang unik tu hehe... tak pernah jumpa bunga bakung warna lain selain putih. Ada ke warna lain?

Siantan atau ada orang panggilnya bunga jejarum. Kalau ditarik bahagian tengahnya tu memang ada rupa jarum...ada cerita di sebalik bunga ni. Masa sekolah rendah dulu... masa tu darjah satu lagi, ada la pula kawan ni kata makan madu baik untuk kesihatan. Memanglah betul madu tu baik tapi masalahnya diajaknya kitorang makan madu dari bunga. Sebabnya kata dia lebah pun hisap madu dari bunga juga. Dan bunga yang paling senang kitorang nak dapat madu ialah..bunga nilah! Nampak aje bunga siantan, kitorang pun tariklah jejarum dia. Pastu dok jilat air dekat jarum dia tu. Uek...tak ada rasa pun. Hai, budak-budak punya cerita... kalau mak tahu, mesti kena marah hahaha

Bunga yang ni, tak tahulah pula apa namanya. Kena selak buku bungalah...tapi memang selalu juga nampak bunga ni. Biasanya dekat taman or lake garden. Pernah juga saya jumpa orang tanam dekat rumah...yang menjulur dekat tengah-tengah bunga tu apa ya?

No comments:

Post a Comment