Pages

Hi pembaca semua!!!

Terima kasih kerana datang melawat, membaca karya-karya dalam blog ini dan terima kasih juga kepada semua yang menyokong Yuri. Yuri rasa happy sangat dengan kehadiran korang dalam hidup mahupun alam maya Yuri ni.

Segala komen dan sokongan sentiasa dan akan terus membakar semangat Yuri untuk terus berkarya menggunakan nama pena ayu munawer.

Semua karya di dalam blog ini adalah ilusi, imaginasi serta daripada pengalaman hidup. Dan yang paling penting, semua karya di sini adalah hasil karya Yuri. Mohon supaya tiada copycat dekat sini... tqvm

Harap korang terus menyokong dan beri komen mahupun kritikan untuk Yuri memperbaiki sebarang kekurangan.

P/S: Untuk makluman, karya "Dia Si Jantung Hati" akan dihentikan penerbitannya di sini atas sebab rombakan besar-besaran plot cerita. Justeru itu, judulnya juga bakal berubah. Maaf atas sebarang kesulitan. Harap korang setia menunggu dan menyokong hasil rombakannya nanti okey ^^,
"Aku tak suka kau la" kini diterbitkan di penulisan2u dengan tajuk "JIWA KACAU"..saja nk tukar tajuk. Sebb yuri rasa cam lg sesuai je tajuk ni..lebih pendek n ringkas hehe ada ka yuri edit2 skit. Harap u all x kesah nk singgah baca :-)
Sudi-sudilah berkunjung ke official blogshop yuri di http://decodanmakan.blogspot.com yer. Walaupun rupanya masih macam blog biasa, yuri pun masih belajar lagi macam mana nak upgradekannya. Macam-macam ada. Nak tau apa yang ada, kenalah singgah.

Terima kasih (^^,)v

Thursday, August 30, 2012

Cerita raya: episod 1

Kalau akak abang yuri sibuk melayan apam, seaweed chips la, rempeyek la..ha, jangan tak tau yuri pon nak serlahkan bakat juga hehe... walaupun tak ler besar mana pun bakatnya.. sikit-sikit tu boleh la. Selain menulis, yuri ada open order juga untuk biskut aising atau ada sesetengah orang panggil gula berhias.


Ni contoh biskut aising yang ditempah. Sebenarnya harga biskut bergantung kepada saiz dan kerumitan lukisan. Senang cerita, lukisan atau corak pada biskut tu direka mengikut budget. Lagi senang kira macam tu kan ^^, Korang pun boleh pilih perisa apa yang korang nak. Setakat ni ada perisa jagung, almond, oren, pandan dan pisang.

Ha, yang ni jangan terkejut! Ni biskut versi biskut yaya.. tapi biskut yaya comel kan. versi yang ni tak berapa nak comel hahaha ni projek yuri dengan anak-anak saudara masa raya hari tu..tengok ler rupanya tak sama langsung macam yang yuri bayangkan. high expectation ler tu kekeke budak-budak ni pun bukannya nak makan biskut sangat. Coklat tu aje yang dicungkil-cungkil and masuk mulut. Pastu gula aisingnya pun dijilat-jilat, dikorek-korek... sudahnya biskut diorang buang. hmm... biskut raya kat rumah tu pun, kalo ada yang coklat, yang sedap-sedap aje yang diorang ni makan. biskutnya diorang tak makan pon. semua budak memang macam tu ke ek?

Masa raya pun kitorang adik beradik ada borak-borak pasal bisnes..cewah. Nampaknya ada rancangan nak kembangkan untuk pasarkan bahulu pula. Fuiiyoooo! I love bahulu!!! Cerita punya cerita, yuri pun dok tanya mana nak cari acuan bahulu. Tapi tak mau yang aluminium or besi biasa punya. Nak yang tembikar! Abang-abang semua dah tercengang. Rupa-rupanya salah perkataan. otak nak cakap tembaga tapi mulut dengan confidentnya menegaskan pasal acuan tembikar. hahaha habis yuri kena gelak dek adik-beradik. adeh... mana datang lak acuan tembikar tu dik??? tebal muka jangan cakap la... tapi cepat-cepat cover line baik punya. Ikut gelak sekali la, apa lagi kekeke

So, projek bahulu akan muncul tak lama lagi!!! yeeeeehaaaaa

No comments:

Post a Comment