Pages

Hi pembaca semua!!!

Terima kasih kerana datang melawat, membaca karya-karya dalam blog ini dan terima kasih juga kepada semua yang menyokong Yuri. Yuri rasa happy sangat dengan kehadiran korang dalam hidup mahupun alam maya Yuri ni.

Segala komen dan sokongan sentiasa dan akan terus membakar semangat Yuri untuk terus berkarya menggunakan nama pena ayu munawer.

Semua karya di dalam blog ini adalah ilusi, imaginasi serta daripada pengalaman hidup. Dan yang paling penting, semua karya di sini adalah hasil karya Yuri. Mohon supaya tiada copycat dekat sini... tqvm

Harap korang terus menyokong dan beri komen mahupun kritikan untuk Yuri memperbaiki sebarang kekurangan.

P/S: Untuk makluman, karya "Dia Si Jantung Hati" akan dihentikan penerbitannya di sini atas sebab rombakan besar-besaran plot cerita. Justeru itu, judulnya juga bakal berubah. Maaf atas sebarang kesulitan. Harap korang setia menunggu dan menyokong hasil rombakannya nanti okey ^^,
"Aku tak suka kau la" kini diterbitkan di penulisan2u dengan tajuk "JIWA KACAU"..saja nk tukar tajuk. Sebb yuri rasa cam lg sesuai je tajuk ni..lebih pendek n ringkas hehe ada ka yuri edit2 skit. Harap u all x kesah nk singgah baca :-)
Sudi-sudilah berkunjung ke official blogshop yuri di http://decodanmakan.blogspot.com yer. Walaupun rupanya masih macam blog biasa, yuri pun masih belajar lagi macam mana nak upgradekannya. Macam-macam ada. Nak tau apa yang ada, kenalah singgah.

Terima kasih (^^,)v

Thursday, December 27, 2012

aku tak suka kau la: bab 32


Nurul Syakira sudah pasang tekad. Kali ini walau apapun, dia perlu berdepan dengan Joe Redzuan. Walaupun hatinya pasti akan sakit, walaupun hatinya perit, walaupun rasa menyampah... dia perlu berdepan dengan lelaki itu. Dia perlu berjumpa Joe Redzuan.
Setiap kali dia teringatkan muka depan laman facebook yang penuh komen dan mesej dari manusia yang tidak dikenalinya, sakit hatinya. Segera Nurul Syakira bertindak untuk menyahaktifkan akaunnya sebelum ia terus dibanjiri dengan wajah-wajah asing. Semua itu kerana tindakan bodoh lelaki otak senget itu. Kusut kepala Nurul Syakira dibuatnya. Rimas hidupnya kerana Joe Redzuan.
“Otak dia tu memang dah rosak! Buat apa-apa ikut suka hati dia aje. Tak fikir langsung pasal perasaan aku! Senget!” Spontan ayat itu muntah dari mulut Nurul Syakira dek terlampau geram.
Dengan pantas Nurul Syakira berjalan menuju ke bilik Prof Narimah. Di tangannya membawa kertas cadangan penyelidikan yang telah dia siapkan semalam.
Sampai di depan pintu Prof Narimah, pintu Prof Narimah segera diketuk. Kedengaran suara Prof Narimah menyahut dari dalam. Nurul Syakira menarik nafas dalam-dalam. Kemudian dengan perlahan, dia menolak daun pintu itu.



Setelah menyerahkan kertas cadangan penyelidikannya kepada Prof Narimah, Nurul Syakira menarik nafas lega. Namun beban di dadanya seakan belum surut. Ada satu lagi yang perlu diuruskannya.
“Kamu ada apa-apa yang nak dibincangkan dengan saya?” Prof Narimah menyoal apabila melihat Nurul Syakira yang duduk di depannya seakan tidak keruan. Mulut Nurul Syakira dilihatnya terkumat-kamit. Seperti ada sesuatu yang mengganggu fikiran gadis itu tapi seolah-olah begitu sukar untuk dikongsikan.
“Emm... sebenarnya prof...” Nurul Syakira bermain jari-jemarinya. Sememangnya sangat sukar untuk dia bertanyakan hal yang mengusutkan otaknya sekarang. Tapi Nurul Syakira sudah bertekad. Jadi, Nurul Syakira perlu melunaskannya.
Sedang wajah Prof Narimah masih kelihatan tenang menanti patah kata yang bakal keluar dari mulut Nurul Syakira.
“Sebenarnya prof... saya nak nombor anak prof. Boleh tak kalau saya nak minta nombor telefon Joe Redzuan.” Nurul Syakira berterus-terang. Nurul Syakira nampak perubahan di wajah Prof Narimah. Wajah tenang tadi mulai berubah rona. “Maafkan saya prof. Saya mungkin tak patut tanya prof direct macam ni tapi saya betul-betul perlukannya.” Nurul Syakira seakan terdesak. Kulit muka Nurul Syakira memang rasa menebal. Malunya dia rasa, terpaksa meminta sebegitu di depan Prof Narimah. Tapi Nurul Syakira sudah tidak peduli. Dalam benaknya hanya memikirkan untuk bertemu Joe Redzuan.
‘Eh, kenapa aku tak mesej dia dekat facebook aje? Kan aku dah tahu profil dia. Dia pun dah tahu aku punya. Jadi, tak ada maknalah kalau aku nak rahsia-rahsia lagi. Terang-terang dia tahu Kira Hana tu aku...’ Tiba-tiba Nurul Syakira terfikirkan jalan itu. Dalam masa yang sama juga Prof Narimah bersuara.
“Bukan saya tak nak bagi. Saya cuma terkejut,” jelas Prof Narimah. “Setahu saya kamu berdua ni dah lama kenal kan. Sepanjang kamu berkenalan tu, kamu memang tak ada nombor telefon Wan?”
‘Dah lama kenal?’ Nurul tersengih-sengih. Soalan Prof Narimah itu hanya mampu dibalas dengan gelengan kepala. ‘Lama tu tak lamalah prof. Lagipun kami ni sentiasa bergaduh aje. Tak pernah baiknya...’ gumamnya dalam hati.
“Emm... macam-macamlah budak-budak sekarang ni.” Kali ini Prof Narimah pula menggelengkan kepala. “Tak apalah. Nanti saya akan mesej pada kamu nombor telefon dia.”
Nurul Syakira terus tersengih. Dalam hati bermacam dia mengutuk Joe Redzuan. Siaplah Joe Redzuan bila Nurul Syakira jumpa dia nanti. Akan Nurul Syakira siapkan semua soalan dan ayat yang mahu dia lemparkan ke muka lelaki itu. 

No comments:

Post a Comment